Espai personal i compartit, al voltant del dibuix, l'historieta, l'acudit gràfic, els tebeos, el còmic, etc., tot allò que té a veure amb l'imatge dibuixada i impresa. Hi sou convidats.
>>Personal and shared blog, around drawing, comics, graphical humour, cartoons, etc, everything related with the drawn and printed image. You're wellcome.<<
dijous, 8 de setembre del 2011
signat J (falsificació)
Autor: dibuix copiat d'un original d'en Junceda
Signat J (angle inferior dret). Llegenda:
Datació: Mesures:7 x 10,3 cm. Tècnica: tinta (B/N) i aquarel·la. Personatge: NP Publicació: Desconeguda. Ref: rsm???????
Vaig adquirir aquest dibuix recentment en una subhasta a un preu molt assequible. Es venia com original d'en Junceda. Si, ja és prou evidentment que no és un original d'en Junceda, i no vaig d'entès; a llavors, per què el vaig adquirir?.
1. Sempre he tingut debilitat per les falsificacions. És autèntic, no ho és? (En aquest cas, a més de les imperfeccions que no faria en Junceda, disposo de la reproducció de l'original i la comparació és inqüestionable).
2. Qui hi ha darrera del copista? - Un falsificador per interès econòmic. Normalment si, però el preu que en vaig pagar no justifica l'esforç, potser si en una anterior adquisició. En Junceda té moltes falsificacions?. (Jo n'he vist vàries en sales de subhasta) - Un aficionat que li agrada/agradava copiar el mestre. - Un editor, del passat, poc escrupolós que s'aprofità de l'enginy del mestre i va fer copiar l'original?.
3. Quan es va fer la còpia? - En temps d'en Junceda?. - Posteriorment?.
Totes aquestes qüestions i d'altres relacionades m'apassionen. Polèmica servida.
Galderich, Ja m'agradaria, no tinc l'original, tinc una reproducció de l'original sense signar, en un llibre, però on l'editor podia haver eliminat la firma. La J del dibuix és ben estranya, però a mi em sembla recordar que en Junceda, al principi, signava amb una jota, primer l'allargava, després més retallada.
Bé callo, per no errar. De tota manera la revisió del dibuix és definitiva. Comparant el dibuix reproduit i el dibuix adquirit queda molt clara la falsificació.
Vaig adquirir aquest dibuix recentment en una subhasta a un preu molt assequible.
ResponEliminaEs venia com original d'en Junceda. Si, ja és prou evidentment que no és un original d'en Junceda, i no vaig d'entès; a llavors, per què el vaig adquirir?.
1. Sempre he tingut debilitat per les falsificacions. És autèntic, no ho és?
(En aquest cas, a més de les imperfeccions que no faria en Junceda, disposo de la reproducció de l'original i la comparació és inqüestionable).
2. Qui hi ha darrera del copista?
- Un falsificador per interès econòmic. Normalment si, però el preu que en vaig pagar no justifica l'esforç, potser si en una anterior adquisició. En Junceda té moltes falsificacions?. (Jo n'he vist vàries en sales de subhasta)
- Un aficionat que li agrada/agradava copiar el mestre.
- Un editor, del passat, poc escrupolós que s'aprofità de l'enginy del mestre i va fer copiar l'original?.
3. Quan es va fer la còpia?
- En temps d'en Junceda?.
- Posteriorment?.
Totes aquestes qüestions i d'altres relacionades m'apassionen. Polèmica servida.
L'atracció de la falsificació té certa tradició. A mi també m'agraden certes falsificacions perquè trobo que formen part de la història.
ResponEliminaA veure si penges l'original d'en Junceda perquè aquesta J ni em sona!
Galderich,
ResponEliminaJa m'agradaria, no tinc l'original, tinc una reproducció de l'original sense signar, en un llibre, però on l'editor podia haver eliminat la firma.
La J del dibuix és ben estranya, però a mi em sembla recordar que en Junceda, al principi, signava amb una jota, primer l'allargava, després més retallada.
Bé callo, per no errar. De tota manera la revisió del dibuix és definitiva. Comparant el dibuix reproduit i el dibuix adquirit queda molt clara la falsificació.
SALUT. R.