dijous, 7 d’agost del 2008

LA FRUSTACIÓ O GRÀCIES A UN SEMIPROFESSIONAL: UTS

Quan encara somiava en ésser dibuixant de tebeos, i estava en el moment més dolç d'aquest somni, va venir la patacada. Dic dolç perquè a llavors publicava setmanalment al diari Regió 7 i, a més, em pagaven, quan hauria dibuixat de franc per ells. Algú una vegada em va dir que fos el que fos tot dibuixant tenia que cobrar per la seva obra publicada, sinó li prenia el pa a algun altre dibuixant.

Quan anava a la universitat, anys 70-80, una companya que coneixia la meva dèria pels tebeos, em va comentar que el seu xicot tenia un amic que era dibuixant de tebeos. Evidentment vaig fer tot el possible perquè me’l presentessin.
El suposat dibuixant era un molt bon aficionat, doncs així es va presentar, que intentava publicar la seva obra. És a dir, no era un veritable professional, però us ben asseguro que el que em va mostrar estava anys llum del que jo feia.
No cal dir que allò em va trastocar molt. Vaig entendre que jo no seria mai un dibuixant de tebeos i, humilment, crec que em va anar bé. No tenia, ni tinc, la qualitat necessària per ser un professional i en aquest món calia, i cal, ser molt, molt bo.
A casa d’en UTS, al carrer de València de Barcelona, hi vaig anar-hi unes tres o quatre vegades. No recordo el seu nom, tot i que sempre vaig ser ben rebut, però no n’he sabut res més d’ell. Em va semblar una molt bona persona i em consta que alguna cosa va anar publicant a Edicions El llamp amb un personatge que es deia en Roc Ventòs.

Nota: Ves per on recordo el nom de la companya, Rut, però també recordo el nom del seu xicot, Cèsar, pels que sigueu uns mal pensats.

Nota 2: Amb posterioritat a la redacció de la nota he trobat l'enllaç adjunt i he pogut esbrinar que el nom del dibuixant era: August Bernat i Constantí "Uts". Salutacions August allà on siguis i gràcies.

http://www.grupelsisards.cat/comic/revistes1/rocventos.htm