divendres, 27 de març del 2009

MALALT DE TEBEOS


Era l’any de gràcia de 1978, un dissabte, jo, estudiant universitari de poble, anava a casa dels pares. Hi anava algun dissabte, no pas gaires, a desgrat dels meus pares; però aquell dissabte seria especial.

Situació: estació de Sant Andreu de Barcelona, el tren trigarà a sortir, a llavors era força normal esperar i esperar el tren. Què fer? Em vaig acostar al quiosc que hi havia entrant a l’estació, a mà dreta.

Trama: Com un llampec em vaig dirigir a una portada que no havia vist mai, violenta i barroca. En aquella època Bruguera dominava a bastament el panorama del tebeo. No havia vist res igual, m’estava mirant un centaure desafiant-me obertament. I, per si era poc, portava una “nena” com aquelles que somiava. Aquestes coses passaven i passen. 75 ptes., molts diners per un “pelacanyes” com jo. El tebeo en qüestió era 1984, nº 7 (Josep Toutain editor). Era la primera vegada que veia Corben (Den) i companyia.

Desenllaç: Vaig caure de potes i aquell verí se’m va ficar a la sang per no sortir-ne mai més. Després ja vingueren Totem, Bumerang, Cimoc, Cairo, etc. Allà vaig perdre la innocència i em vaig “doctorar” en tebeos.

Epíleg:
No és ben veritat el que he dit, perquè de molt petit, tres anys ?, ja devorava L’Infantil i el TBO, de tot això en tenia la culpa la meva àvia, a la qual mai li podré estar tan agraït; però sí que era la primera vegada que accedia a un tebeo “per adults”.

2 comentaris:

Galderich ha dit...

Bona descripció de la pèrdua virginal. El Cavall Fort i el TBO no comentarem quin paral·lelisme sexual tindrien...

rsm ha dit...

Galderich, ????