dimecres, 14 de desembre del 2011

UN TRIST ADÉU. TRETZEVENTS (L'INFANTIL)



Encara que aquest no és l'objectiu d'aquest bloc, d'altres n'hi han que ho fan millor, no puc deixar passar la trista notícia que he rebut avui. Tretzevents (l'hereu de L'Infantil s'acomiada). Tinc un profund agraïment per aquesta revista tot i que, evidentment, el seu contingut va deixar d'interessar-me fa molt de temps.
Quan devia tenir 3 o 4 anys recordo, perfectament, que la meva avia va portar a casa el primer número de la revista L'INFANTIL. Jo encara no savia llegir, hauria estat un superdotat, però no he oblidat la impressió que em varen provocar aquells dibuixos. Més tard els copiaria i copiaria i, ai las, els retallaria; era tanta l'admiració que de segur que fou la llavor per la meva dèria pel dibuix. Després vindrien el TBO, El Capitán Trueno, Gaceta Junior, TRINCA i tants d'altres, però el primer fou L'INFANTIL. En Bufa i Pumpum, d'en Coll, El Orelluts d'en Raf, Els Contes d'en Follet d'en Rué, i l'immens Sayrach amb els meus preferits: en Bibi i Tobi a la guerra de le abelles.
Tant es així que una de les primeres coses que vaig fer quan va nèixer el meu fill fou subscriure'ns a TRETZEVENTS. No podia ser d'una altra manera. L'hem llegit tots dos cada mes i tot i que no ens agraden totes les historietes, ens ho hem passat molt bé. És així com he sabut la notícia al rebre el darrer número, el 903.

Maleïda crisi que acaba amb les coses bones. No dubto que perdem molt quan coses tan ínfimes com aquest tebeo es perden. Avui som una mica més pobres, pobres de veritat.

http://www.pamsa.cat/pamsa/revista/tv.html

1 comentari:

Galderich ha dit...

Avui som una mica més pobres. A casa també rebíem l'Infantil...