dilluns, 5 d’octubre del 2009

SOU AL CASTELL DE L'ARENY. GUIA DEL CASTELL DE L'ARENY.

SOU AL CASTELL DE L'ARENY. GUIA DEL CASTELL DE L'ARENY.
Agost 1983 - Setembre 1985
Imprenta Cal Hug de Berga.
PORTADA

Un dels pocs encàrregs que em van encomanar com a dibuixant va ser dibuixar i escriure una petita guia del Castell de l'Areny.

El Castell de l'Areny és un petit poblet de l'Alt Berguedà, que gràcies a la voluntat i la dèria d'en Pere Massana es va poder salvar del despoblament i de l'abandonament més absolut dels anys 60. Em consta l'esforç que hi volcà en aquesta tasca perquè en vaig ser testimoni. Us en recomano la visita molt especialment.

El Castell de l'Areny tinguè, hi encara té, una etapa molt dinàmica com a destí de colònies pels nens barcelonins, i no barcelonins, i a ran d'aquest fet en Pere m'encomanà aquesta guia.
L'objectiu era que aquesta guia fos introductòria del llogarret, tot parlant de la flora, la fauna i l'art de la zona. Si feien propostes didàctiques pels nens i el text anava acompanyat de les il·lustracions que un servidor hi va dibuixar.

La obra era molt senzilla, donada la meva inexperiència, però m'hi abocà amb ganes. La vaig començar el 1983 i la vaig acabar el 1985. Gràficament és un aigua-barreix d'estils dels dibuixants que admirava, que n'eren molts. Se'n feren molt pocs exemplars i es va editar a l'imprenta Hug de Berga. Desconec si va tenir cap difusió. Ho tinc que preguntar a en Pere.


CONTRAPORTADA. Plànol directament afusellat del gran dibuixant J.M. de MARTÍN, molt admirat per mi i, aquí té el mèrit, que jo en aquell temps desconeixia; coneixia la seva obra però desconeixia l'autor. Molt de temps després vaig tenir, la gran sort, de conèixer i parlar amb l'autor. Un artista immens. El vaixell, però, volia seguir pautes dels dibuixants americans de principis de segle.

PRIMERA PÀGINA. Sense comentaris.

http://castelldelareny.en.eresmas.com/pral.htm