Autor: CUCHY Arnau, José (Arecibo (Puerto Rico), 1860 - Barcelona, 1925)
Signat: Cy (base inferior al centre)
Datació:
Mesures: aprox 20 x 15 cm
Tècnica: tinta (B/N)
Personatge:
Publicació:
Ref: rsm 1804-000
https://www.museodelprado.es/coleccion/artista/cuchy-arnau-jose/55435af6-c353-4f5c-97eb-95ea7175d8a0
BIBLIOGRAFIA:
- Xaudaró, Joaquín. AVENTURAS DE TILO, pg. 15. Taula ediciones, SL. Zaragoza, 2022.
- Barrero, Manuel. Orígenes de la historieta española, 1857-1906 a LA HISTORIETA ESPAÑOLA, 1857-2010 a HISTORIA, SOCIOLOGÍA Y ESTÉTICA DE LA NARRATIVA GRÀFICA EN ESPAÑA, pg. 33. ARBOR nº extraordinari setembre 2011, CSIC. Madrid, 2011.
- Conde Martín, Luís. HISTORIA DEL HUMOR GRÁFICO EN ESPAÑA, pg. 66, 75 i 78. Editorial Milenio. Lleida, 2002.
- Carrete, Juan; Vega Jesusa; Bozal, Valeriano i Fontbona, Francesc. EL GRABADO EN ESPAÑA (SIGLOS XIX-XX). SUMMA ARTIS. HISTORIA GENERAL DEL ARTE. VOL. XXXII, pg 448. Espasa Calpe SA. Madrid 2000 6ª ed.
- Martín, Antonio. LOS INVENTORES DEL CÓMIC ESPAÑOL, 1873/1900, pg. 19. Colección Moebius. Planeta de Agostini, SA. Barcelona, 2000.
- CIEN AÑOS DE PINTURA EN ESPAÑA Y PORTUGAL (1830-1930). Tomo 2, "CUCHY ARNAU, José", pg 172-173. Ediciones Antiquaria, SA, Madrid, 1988.
- Ráfols, J. dir. DICCIONARIO "RÀFOLS" DE ARTISTAS DE CATALUNYA, BALEARES Y VALENCIA. VOLUM II "CUCHY ARNAU, José", pg. 328. Edicions Catalanes y La gran Enciclopedia Vasca. Barcelona - Bilbao, 1980.
- Martín, Antonio. HISTORIA DEL COMIC ESPAÑOL: 1875-1939. Colección Comunicación Visual, pg. 15, 20 i 26. Editorial Gustavo Gili. Barcelona, 1978.
CATÀLEGS I EXPOSICIONS:
6 comentaris:
Un dibuix molt pensat per a la impressió en llibre!
Hola Ropto
Me comenta Orcajo que te puede interesar: me han ofrecido unos originales de Raf, si me pasas un mail te mando el catálogo.
Galderich,
Sí senyor.
Una vegada, farà uns anys, un conegut que havia treballat a TBO em portà a visitar un brocanter, amic seu, de Sabadell. Aquest, tenia un dibuix del que no coneixia l'autoria.
Jo, em vaig marcar un "tanto", era un Cuchy.
Un dels meus somnis, un altre, seria fer justícia a aquest magnífics professionals, condemnats a l'oblit. Es parla d'un museu del dibuix a Badalona, però on hi hauran tots els clàssics i a "on no hi faltaran" els estrangers, segons paraules del seu probable director. I dels "grans" desconeguts de casa qui en parlarà?.
Hola JoBi,
Mi interés es relativo, depende de que orignales y, sobretodo, de los precios, que mis economías están como están.
En cualquier caso, a disponer. serramasana@eresmas.com
Saludos.R.
Hauràs de muntar el museu del dibuix de L'Ametlla, només has de cobrar entrada a casa teva. Una abraçada
Ferran
Ran,
No és broma, però ho he pensat més d'un cop, tot i que a casa no, però en una de les magnífiques cases que hi ha al poble, ja m'agradaria, ja; i un museu a Berga, a Vilada, a ... El problema és, com sempre, econòmic.
Salut.
Publica un comentari a l'entrada