diumenge, 1 de novembre del 2015

DE LA FUENTE, RAMÓN


(anvers)

Autor: DE LA FUENTE Sánchez, Ramón (Ardisana de Llanes (Asturias) (1931) - Barcelona (1984)). 
Llegenda: 
Datació:
Mesures: 36,5 x 51 cm.
Tècnica: Tinta i llapis
Personatge: 
Publicació: Inèdit i inacabat
Ref: rsm 480-014

(revers)

Autor: DE LA FUENTE Sánchez, Ramón (Ardisana de Llanes (Asturias) (1931) - Barcelona (1984)). 
Llegenda: 
Datació:
Mesures: 36,5 x 51 cm.
Tècnica: Llapis
Personatge: 
Publicació: 
Ref: rsm 480b-014




BIBLIOGRAFIA:

- De Gregorio, Carlos. "LAS AGENCIAS DE CÓMICS ESPAÑOLAS EN LA SEGUNDA MITAD DEL SIGLO XX", en DE PIF A BLACKSAD. PANORÁMICA DE LA PRESENCIA ESPAÑOLA EN LA BANDE DESSINÉ, pg. 154 i 179. ACT, Asociación Cultural Tebeosfera ediciones. Sevilla, 2024.

- Roach, David. MAESTROS ESPAÑOLES DEL ARTE DEL CÓMIC, pg. 96. Editorial Planeta, SA. Barcelona, 2018.

- Guiral, Antoni i Sarto, Juanjo coord. DEL TEBEO AL MANGA. UNA HISTORIA DE LOS CÓMICS. 9. REVISTAS DE AVENTURAS Y CÓMIC PARA ADULTOS, pg 202. Panini España, SA. Torroella de Montgrí (Girona), 2007.

Rodríguez Arbesú, Faustino. LA HISTORIETA ASTURIANA, vàries pàgines. El Wendigo. Gijón (Asturias), 2001.

- Cuadrado, Jesús. ATLAS ESPAÑOL DE LA CULTURA POPULAR. DE LA HISTORIETA Y SU USO. 1873-2000. TOMO I. "DE LA FUENTE, RAMÓN", pg 353-354. Ediciones Sinsentido. Madrid, 2000.

- Cuadrado, Jesús. DICCIONARIO DE USO DE LA HISTORIETA ESPAÑOLA (1873-1996). "DE LA FUENTE, RAMÓN", pg 218. Compañía Literaria. Madrid, 1997.


CATÀLEGS I EXPOSICIONS:

- "HISTORIETAS DEL TEBEO. 1917-1977". Museo de Arte Contemporáneo de la Fundación Gas Natural Fenosa. A Coruña. Museo  ABC. A Coruña. Del 19 de julio al 14 de octubre 2018. 

- "HISTORIETAS DEL TEBEO. 1917-1977". Sala Puerta Real de Caja Granada. Museo ABC. Granada. De 12 de abril al 8 de julio 2018. 

- "HISTORIETAS DEL TEBEO. 1917-1977". Museo ABC. Madrid. De l'octubre de 2017 a gener de 2018.

- L'ESCLAT CREATIU A LA FLORESTA - SANT CUGAT. CÒMIC I IL·LUSTRACIÓ. Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès, 2014. 

- Rodríguez Arbesú, Faustino coord. DE LA FUENTE. SAGA. XXVII Salón Internacional del cómic del Principado de Asturias. 2003-2004.

- Lara, Antonio com. "TEBEOS: LOS PRIMEROS 100 AÑOS". Biblioteca Nacional. Madrid, 1996.

- Rodríguez Arbesú, Faustino coord. ASTURIAS Y LA HISTORIETA. Servicio de Publicaciones Comunidad Autónoma del Principado de Asturias, 1985.

- CLUB DHIN. DIBUJANTES DE LA HISTORIETA Y LA ILUSTRACIÓN NACIONALES". pg. 55. Barcelona, 1979.

2 comentaris:

Galderich ha dit...

No el coneixia i com a historieta històrica no té mala pinta.

ropto ha dit...

És el germà de Victor de la Fuente, un geni de la historieta i per la seva qualitat fins i tot em fa pensar que potser l'original sigui del propi Victor.
Al ser un dibuix inacabat no es va publicar , però pel seu nivell fa pensar que devia ser una pàgina que es devia descartar.
En Victor de la Fuente va dibuixar: HAXTUR, MATHAIDOR i va treballar molt per França.
En Ramón va fer més històries d'encàrreg.

Eren quatre germans, tot ells excel·lents artistes.

Salut.